lördag, juni 15, 2013

Nästa tema

Nu tänkte jag att vi ska bege oss ut bland blommor och blad och leta motiv till veckans triss.

NÄSTA TEMA...
... är nämligen SMÅKRYP. Leta reda på de riktigt små invånarna i vår värld och kryp nära intill med era kameror eller smartphones, med eller utan makroobjektiv och dokumentera det ni ser. Hur många olika kryp kommer ni tillsammans att hitta tro?

Det här temat hade vi även förra sommaren, det var det tema om gällde under hela sommaren. Än är det dock inte dags att ta sommarlov i Fototriss, jag har tänkt köra lite till innan jag sommarstänger. Hur många omgångar till skulle ni vilja köra? En, två, tre veckor till? Lämna en kommentar om ni har några önskemål.


Välkommen tillbaka när den här omgången startar vid midnatt!

Hälsar Helena

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gärna tre veckor till! Det är så bra med teman att fotografera pånoch roligt att kolla alla olika bloggares tolkningar ) tack

Åke sa...

Håller med lottasphotos, jag fotar ändå året om, och dagarna är bara längre denna årstid :)

Jah Hollis sa...

Småkryp. Hm ...
Quizet på min stampub i Malmö kör hela sommaren, varje onsdag. Jag skulle gärna köra Fototriss varje söndag också, men något semesteruppehåll måste det kanske bli. :-)

chanette andersson sa...

vaaaaaaaa. nej nej inte vill vi väl ha semester...detta e så kul med foto triss så man vill inte ha semester.
lika spännande varje lördag då nytt tema kommer.
e som rena rama julafton

anemonen sa...

Klart att du skall ha semester så kör ett par veckor till kanske 2 räcker.

Freja sa...

Meeeen, jag hade inte fattat att det inte började förrän vid midnatt... Ja, ja, jag får återkomma med mitt bidrag!

Annemor sa...

Egentlig er det ditt valg. men det er så morsomt, så for min del er det fint med tre omganger til Bare pass på deg selv og helsen :)
Ha en fin kveld.
Mormor

Anna-Lena sa...

Gärna 3 v. till.
Det är roligt med dina olika teman, men nu blir det svårt. Är ingen fantast av småkryp. Hmmm... får se om jag får ihop något

Sami sa...

Gärna 3 till :)

llh sa...

Gärna 3 veckor till men det ska ju funka för dig, det är du som drar lasset vi andra har bara kul.

Mias Mix sa...

Är bara hemma en söndag till och drar sen iväg på semester. Men kanske hittar internet ute i Europa också :) Kör så länge som du själv känner för det!