lördag, december 01, 2012

Jubileumstema!


Nu är det jubileum, vi är framme vid den 200:e omgången av Fototriss! I den här andra jubileumstävlingen har jag dessutom ordnat så att värdet på vinsterna har fördubblats, bra eller hur! Den som kommer etta, två och trea i tävlingen vinner varsitt presentkort hos Coolstuff värt 2000, 1000 resp 600 kr.

Och glöm inte bort att rösta i den nuvarande tävlingen - idag lördag kl 15 avslutas omröstningen, så ta chansen att hjälpa din favorit till seger! Rösta här >>

TEMAT...
...
som gäller i den nya tävlingen är DETALJER. Det är de små detaljerna som gör det, brukar man säga och nu är det upp till bevis för er - ska detaljerna i era trissar ta er till final?
 
TÄVLINGSREGEL

Förutom de vanliga trissreglerna ska du länka till Coolstuff i ditt Fototrissinlägg för att vara med i tävlingen: http://www.coolstuff.se


TÄVLINGSSTART

Tävlingen startar söndag kl 00.00 när tävlingsinlägget med mer information tävlingen publiceras här i bloggen, och pågår fram till tisdag 4/12 kl 20.00. Då väljer gästdomaren ut sina åtta favoriter som sedan gör upp i en allmän omröstning. Som gästdomare den här gången har jag bjudit in någon som var med redan i begynnelsen av Fototriss, Susanne Hultman. Välkommen som gästdomare Susanne!
 

Nedräkningen har börjat, vid midnatt startar jubileumsomgången!
Helena

4 kommentarer:

Susanne sa...

Jag tackar för förtroendet att få utse åtta finalister och ser fram emot att få klicka runt och titta på alla bidrag. Det ska bli riktigt roligt.

Kanske jag ska vara ärlig och berätta lite om hur jag tänker om bilder: För mig är det viktigt att de tre bilderna hänger ihop och helst också berättar en historia, men ändå inte vara nästan likadana. Jag tycker om välredigerade bilder som är en njutning för ögat och helst vill jag också se en annorlunda tolkning som avviker från det vanliga och får mig att stanna upp och vilja veta mer.

Som sagt, det ska bli väldigt intressant att se alla bidrag, men säkert också enormt svårt att utse just de åtta som tilltalar mig mest.

Lycka till alla fototrissare! :)

Jah Hollis sa...

Hårda krav för en som bara har en gammal fickkamera och Iphotos eget "redigeringsprogram" i datorn. ;-)

Susanne sa...

Hmm, Jah Hollis, du har fått igång din dator. Nåja, jag får väl se vad du presenterar - trodde inte du var igång med bloggen och inte heller deltar i fotoutmaningar. Eller du försöker den här gången? ;)

Iphoto har jag själv använt en hel del och det är ju inte alls så tokigt för det tar ju t.o.m. raw-filer numera.

Jah Hollis sa...

Det lutar väl åt att jag överlåter detta till de mer tävlingsinriktade. :-)
Har inte riktigt fått fart på bloggen än och hinner heller inte ge mig ut i snölandskapet och fota. Men det kommer säkert många fina bidrag.