söndag, november 25, 2012

Fototriss del 199: Ljus (tävling!)

Välkomna tillbaka, nu startar veckans tävling! Nästa helg är det dags för Fototriss 200:e omgång det firar vi med två tävlingar i rad. Gästdomare den här första tävlingen är förra vinnaren Fröken Lindvall.

TÄVLINGEN... 
 ... pågår fram till onsdag kl 19.00. Alla som lägger upp sina bilder enligt reglerna innan dess, inklusive länk till Coolstuff, är med och tävlar. Därefter väljer gästdomaren ut de åtta bidrag som hon tycker bäst om och dessa gör sedan gör upp i en omröstning där ni utser vinnarna.

TÄVLINGSTEMAT...
... den här veckan är LJUS. Vilken tolkning av ljus väljer du? Ljus som i motsatsen till mörk, substantivet ljus eller kanske ljuset som kommer från en lampa.

VINSTERNA
De tre som hamnar på prispallen vinner ett presentkort hos Coolstuff, som har laddat upp med julklappar i sin webbutik.
1:a pris. Presentkort, värde 1 000 kr
2:a pris. Presentkort, värde 500 kr
3:e pris. Presentkort, värde 300 kr
Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

REGLER

  1.     Lägg upp 3 bilder på veckans tema på din blogg/hemsida.
  2.     Länka till Coolstuffs julklappssida i ditt tävlingsinlägg:
        http://www.coolstuff.se/Julklappar
  3.     Länka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
  4.     Skriv direktlänken till dina trissbilder i MrLinky-formuläret nedan
(Om du inte länkar enligt punkt 2 ovan deltar du i veckans Fototriss utom tävlan.)

Lycka till!
Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 199: LJUS

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

14 kommentarer:

Catta sa...

Roligt tema, jag undrar om jag inte är rätt ensam om min tolkning av ljus kanske, hoppas det :)

Eva Trillian sa...

Spännande att se så många varianter på ljus! Det behövs MYCKET ljus nu! Ljus och färg som lyfter humöret!
Grattis till 200:e trissen :) Och STORT TACK!

Rantamor sa...

GRATTIS till 200 trissteman. Och grattis till att du har lyckats att samla så otroligt många "trissare" varje söndag...

Ha en finfin söndag och vecka, så återkommer jag nästa söndag igen, hoppas jag.

Tjingelingen.

Johanna sa...

Kul med tävling, blir en liten extra sporre! =)

Susanne sa...

Jaha, nu blev det faktiskt ett trissbidrag igen från mig. Det var på tiden, tycker jag. Blev nog inspirerad av temat och tänkte tillbaka på sommarljuset på Sicilien.

Kakan sa...

Vilken fin bild du tagit.
Fint med vatten tycker jag...

Så kul det ska bli att se vad andra tänkt på temat...

Ha det bra!

Kram Kakan

Kicki sa...

Vacker bild!
Grattis till 200-åringen!:)

CAMILLA FOTO sa...

Roligt tema och så mycket fina tolkningar :) Härligt med så mycket LJUS!

Carre Vestring sa...

Har inte trissat på ett tag, många järn i elden så man hinner inte allt. Men temat ljus är ju så brett så det ska bli väldigt intressant att se hur många olika tolkningar som görs :)

Anita - Malta sa...

Kan inte annat än att säga GRATTIS ! 199 fototrissar och alltid så många ivriga, inspirerade deltagare. Imponerande !! Tack för att du håller oss igång !! Har inte varit med sen starten men nu får jag nästan abstinens om jag missar en omgång ;-) Vacker bild på ljus ditt s/v. foto. Nu ska jag kika på andras ljus.

Gunilla sa...

Barnbarnet är ljuset i mitt mörker :)
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.se/2012/11/ljus.html

Anonym sa...

Jag tycker ju att FotoTriss är ett väldigt trevligt ljus i novembermörkret! Kul med så många deltagare!

Erik Semlan sa...

Vilken tur att jag hann lämna in mitt bidrag. :-)
Trevligt med lite ljus.

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Roligt tema och roligt med denna fotoutmaning. Nu har jag äntligen fått tid till att vara med har kikat in några gånger. Mitt bidrag och tolkning http://lottizdays.blogg.se/2012/november/fototriss.html